Crestinii afirma ca-L putem gasi pe Dumnezeu in Isus Hristos. Examinarea acestei afirmatii va fi mult mai putin complicata, cand intelegem, in primul rand, ca Dumnezeu ne cauta pe noi si, in al doilea rand, ca noi trebuie sa-L cautam pe El. (John Stott, Introducere)
Exista o ostilitate cvasigeneralizata fata de biserica, ca institutie, indeosebi in randul generatiei mai tinere. In acelasi timp, chiar si pentru cei care si-au pierdut credinta, o data cu dezvoltarea facultatilor critice, sau care au crescut absorbind invataturile altor religii (islamism, budism, hinduism sau altele), persoana lui Isus prezinta o fascinatie aparte. A fost El un personaj istoric real? Ce putem spune despre afirmatia ca a fost “Fiul lui Dumnezeu”? Dar despre marturia Noului Testament ca ar fi inviat? Avem nevoie de mantuire prin El? Ce este aceasta mantuire? Este ea o simpla acceptare intelectuala a unor afirmatii facute de biserica sau coboara la un nivel profund personal, intentionand sa afecteze, fara exceptie, toate domeniile vietii si ale personalitatii noastre? In ce consta aceasta mantuire, de fapt, si de ce am avea nevoie de ea?
John Stott ne invita sa plecam de la afirmatia ca Dumnezeu a vorbit si ca Dumnezeu a actionat, nu doar intr-un mod general, in creatie si istorie, ci intr-un mod aparte si special, prin Isus Hristos. Acest lucru va face ca intrebarea “Cine este Hristos?” sa fie pivotala pentru discutie. Sunt analizate in primul rand afirmatiile pe care Isus le face despre Sine — afirmatiile directe, afirmatiile indirecte si afirmatiile dramatizate (minunile consemnate ca fiind efectuate de Isus). Urmeaza analiza caracterului lui Hristos — convingerea Lui ca este fara pacat, afirmatiile prietenilor Sai si marturia dusmanilor. In final, esentiala pentru raspunsul la intrebarea “Cine este Hristos?” este examinarea dovezilor care sprijina istoricitatea invierii Sale din morti si a argumentelor impotriva lor.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.